Kopen bij Corlido Project Supply, handelend onder het label Weldon en Noblelift, is kopen zonder risico. Voldoet het product van uw keuze uit onze webshop niet aan uw verwachtingen? Dan kunt u, na overleg met onze afdeling verkoop, uw aangekochte producten retourneren, ruilen of laten repareren.

  1. Contact

Klik hier voor onze contactgegevens.

  1. Bestellen & Levering

Bestellingen die via de webshop worden geplaatst, worden in principe binnen 3-4 werkdagen geleverd in Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). Levering vindt plaats op reguliere werkdagen (m.u.v. het weekend en op nationale feestdagen). Heeft u de bestelling eerder nodig? Wilt u zelf afhalen? Neem dan contact met ons op. Onze producten worden per vrachtwagen (groot vervoer) afgeleverd. Het is daarom van belang dat uw afleveradres bereikbaar is per vrachtwagen. Als dit niet het geval is dient u dit duidelijk aangeven of neem voordat u uw bestelling plaatst contact met ons op.

2.1 Aanwezigheid bij ontvangst

Op het afleveradres dient op de aangegeven leverdag tussen 08.00-17.00 uur een persoon aanwezig te zijn om de levering in ontvangst te nemen. Wordt er niet aan bovenstaande voorwaarden voldaan? Dan worden eventuele extra kosten (voor bijvoorbeeld her levering) bij u in rekening gebracht om het bestelde product alsnog af te leveren.

2.2 Geen, verkeerde, beschadigde of onvolledige levering

Wanneer u een artikel ontvangt waarbij iets niet in orde is, bieden wij u binnen 3 – 5 werkdagen een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. De oplossing komt geheel voor rekening van Corlido Project Supply.

2.3 Levering naar het buitenland
Levering naar landen anders dan Nederland geschiedt af magazijn Emmen (NL). Voor een vrijblijvende offerte voor verzendkosten naar het buitenland kunt u contact opnemen met onze afdeling verkoop. Het transport wordt door een logistieke partner van Corlido verzorgd.

2.4 Prijzen en verzendkosten
Alle prijzen in de webshop van Weldon zijn exclusief de wettelijk verplichte B.T.W. en exclusief een bijdrage in de verzendkosten. Voor bestellingen met een totaalbedrag kleiner dan € 300,- exclusief de wettelijk verplichte B.T.W. worden er verzendkosten van € 20,- exclusief de wettelijk verplichte B.T.W. in rekening gebracht. Dit geldt voor heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Vanaf bestellingen met een totale waarde van € 300,- exclusief de wettelijk verplichte B.T.W. betaalt u geen verzendkosten.

  1. Betalen

Bij de Weldon webshop betaalt u gemakkelijk en veilig via iDEAL. Wilt of kunt u niet via iDEAL betalen dan kunt u altijd contact met ons opnemen om een proforma factuur te ontvangen om zo de betaling uit te voeren. Bent u reeds bekend bij Corlido? Dan kunt u natuurlijk ook altijd op rekening kopen. Voor meer info kunt u contact met ons opnemen.

3.1 Betaling mislukt?

Is uw betaling via iDEAL mislukt? Kijk dan eerst of het geld is afgeschreven van uw rekening. Is dit niet het geval? Dan kunt u direct opnieuw een bestelling plaatsen. Is het geld wel van uw bankrekening afgeschreven, maar heeft u na een uur nog geen bevestiging per e-mail ontvangen? Neem dan contact op met de afdeling verkoop en zoek uw transactienummer op. Deze staat altijd bij de afschrijving vermeld. Onze medewerkers helpen u graag verder.

3.2 Facturen

Uw factuur is uw aankoopbewijs. Na uw aankoop krijgt u van ons altijd de originele factuur per e-mail toegestuurd.

  1. Retourneren van webshop aankopen

U kunt altijd het aangekochte product retourneren en eventueel omruilen tegen een ander product naar uw keuze. De transportkosten voor retourneren zijn voor rekening van de koper. Corlido is ISO gecertificeerd en hanteert een hoogwaardig kwaliteitssysteem. Dit houdt o.a. in dat retourzendingen alleen in ontvangst/behandeling worden genomen met een uniek RMA-nummer verstrekt door Corlido. Deze regeling geldt niet voor producten die speciaal voor u gemaakt en/of besteld zijn en/of die niet staan vermeld in onze webshop. Ook producten die tegen speciale (actie)prijzen zijn aangeboden vallen niet onder deze regeling. Voor retourneren van dergelijk producten kunt u altijd contact met ons opnemen.

4.1 Hoe retourneer of ruilt u een product? Volg onderstaand stappenplan.

  1. Neem uiterlijk 30 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op via info@weldon.nl of 088-5360000. Geef duidelijk aan welke oplossing u wenst. Alle retourzendingen moeten o.v.v. het RMA-nummer naar ons centrale magazijn in Emmen gestuurd worden. Adres is:

Corlido Project Supply
T.a.v.: Warehouse
James Cookstraat 53
7825 AX Emmen

  1. Na afloop van de 30 dagen, heeft u nog eens 14 dagen de tijd om uw product in originele staat met verpakking terug te sturen.
  2. Na het aanmelden van uw retour ontvangt u tijdens openingstijden van de klantenservice binnen twee (2) werkdagen een RMA-nummer per e-mail.
  3. De goederen dienen in onbeschadigde originele verpakking en vrij van gebruikssporen geretourneerd te worden. De staat van de goederen bij aankomst op het door ons opgegeven adres, is bepalend voor de acceptatie van de retourzending en het te crediteren aankoopbedrag.
  4. Vermeld bij retourneren altijd duidelijk het door Corlido afgegeven RMA-nummer, zonder RMA-nummer wordt uw retourzending niet in ontvangst genomen.

Let op: na de 30 dagen bedenktermijn is het niet meer mogelijk om te retourneren. U Heeft nog wel de wettelijke garantietermijn op het product.

4.2 Wat mag u van Corlido verwachten?

Zodra wij uw zending hebben ontvangen, sturen we u binnen 5 werkdagen een bevestiging per mail. Vervolgens gaan we aan de slag met de door u gewenste oplossing. Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking heeft u geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijgt u van ons een deelvergoeding. Het kan voorkomen dat de verpakking van het product niet geheel in originele staat terugkomt. In dit geval doen we niet moeilijk en krijgt u het volledige aankoopbedrag terug.

4.3 Wilt u een nieuw product ontvangen?

Nadat wij uw retourzending hebben ontvangen, heeft u het nieuwe product binnen circa 2 – 4 werkdagen in huis.

  • Is het nieuwe product goedkoper? Een eventueel restbedrag ontvangt u binnen 3-7 werkdagen op uw rekening.
  • Is het nieuwe product duurder? U ontvangt van ons een betaalverzoek inclusief factuur voor het restantbedrag. Na het ontvangen van uw betaling, sturen wij het product direct op.
  • Mocht het product niet meer op voorraad zijn, dan storten we het aankoopbedrag terug op dezelfde rekening als waarmee u heeft betaald.
  • Wilt u het nieuwe product op een ander adres of andere dag ontvangen, neem dan contact met ons op.
  1. Garantie & Service

Voor alle artikelen die u bij ons aankoopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we u zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. Meer informatie over de fabrieksgarantie vindt u in de documentatie van het artikel. Op al onze Weldon- en Noblelift producten zit fabrieksgarantie. De garantie beperkt zich tot fabrieksfouten en geldt niet voor storingen als gevolg van slijtage, verbruik, niet doelmatig gebruik of ondeskundig gebruik van de producten. (lees voor gebruik altijd de gebruiksaanwijzing!)

Uw factuur is altijd uw garantiebewijs, bewaar deze dan ook goed.